TIETOJENKÄSITTELYTIETEIDEN LAITOKSEN PROJEKTIOPINNOT

Ohjaajan ja asiakkaan lausunnot

Itsearvioinnin lisäksi kehityskeskusteluihin ja loppuarviointiin tuodaan asiakkaan ja ohjaajan lausunnot. Ohjaaja kirjoittaa lausuntonsa omatoimisesti, asiakkaan lausunnon pyytäminen on ryhmän vastuulla. Asiakkailla ei välttämättä ole aikaa eikä edes riittävästi tietoa arvioida ryhmää kattavasti kaikilla arviointialueilla. Ryhmä voikin muotoilla kohdennettuja kysymyksiä asiakkaalle juuri niistä arviointialueista, joista se itse haluaa palautetta.

Useimmiten asiakkaat antavat lausuntonsa sähköpostilla, mutta esimerkiksi haastattelu tai keskustelu on myös vaihtoehtoja palautteen keräämiseen. Tärkeää kuitenkin on, että asiakkaan palaute tulee myös ohjaajien käyttöön, joten haastattelusta täytyy kirjoittaa muistio. Palautetta pyydettäessä on syytä korostaa kriittisen, rakentavan palautteen merkitystä. Ylimalkainen "ihan hyvä" -palaute ei kerro mitään. Sen sijaan ryhmän vahvuuksien, heikkouksien ja kehityskohteiden nimeäminen olisi hedelmällisintä palautetta.

Ajankohtaista tietoa Projektiopintojen esittely Yhteistyökumppaneita vuosien varrelta Yhteystiedot Projektiopintojen julkaisuluettelo Tietoa suoritustavoista Tietoa asiakkaille Tietoa opiskelijoille Tietoa ohjaajille Optima Ravintola Piaton ruokalista Uutisotsikoita maailmalta Nimipäiväsankarit tänään Tulostettava versio tästä sivusta